דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאונות דרכים - המלך עירום 

מאת    [ 12/10/2007 ]

מילים במאמר: 347   [ נצפה 2646 פעמים ]

תאונות דרכים - המלך עירום

מידי פעם מתעוררים הצועקים בשער: נטפל בעברייני התנועה, ניכנס בהם בעונשים חמורים וכיוצא בזה.
המשטרה מציבה מצלמות מהירות בכבישים הרחבים והנוחים לתפיסה, השופטים מתלהבים ומטילים קנסות והמצפון נרגע לתקופה מסוימת.
התאונות האחרונות בו אבדו משפחות שלמות, לא נגרמו בגלל עברייני תנועה, הם נגרמו רק בגלל חוסר זהירות וחוסר תשומת לב וכנראה גם עקב חוסר ניסיון וידע מקצועי במקצוע הנהיגה.
זה ישמע רע , אך המשפחה שנפגעה ע"י נהג המשאית הפליסטנאי נפגעה בזכות רשלנות אבי המשפחה שהחליט לעצור על כביש בין עירוני ללא הסתכלות בראי, שמא מישהו קרוב אליו מאחור, אך לנו קל להתנפל על נהג עם 190 עברות תנועה.
יצא לי לנהוג באירופה , בתורכיה ובהודו
באירופה נוהגים במהירויות גבוהות מאד ותנועה זורמת ללא תקלות
בתורכיה ובהודו התמרורים להמלצה בלבד אך אתה רואה מקצועיות ושליטה מדהימה על הרכב.
לעצם הנושא:
ההתעללות בנהג ע"י המשטרה ורשויות החוק לא ישפיעו על עקומת התאונות, אף אחד לא נכנס לתאונה בכוונה ומתוך מודעות שאכן הוא הולך לייצר תאונה.
התאונות נגרמות בעיקר מחוסר תשומת לב ,חוסר שליטה וחוסר מקצועיות.
הנהג חייב להתאים עצמו לתנאי הדרך, בעזרת התמרורים שנועדו לעזור לו בהכרת תנאי הדרך ובעזרת הריכוז והידע המקצועי שלו בנהיגה.
שיפור בתשתיות, בסימון ותמרור, יעזרו לנהג אך אם הוא לא ישים לב לתמרור המזהיר על עקומה חדה לפניו, אזי הוא עלול להיכנס למצב מסוכן.
אינני מתעלם מהצורך בשיפור תשתיות, הימצאות המשטרה בדרכים לצורך סיוע וסילוק ממטרדים המפריעים לזרימת התנועה.
דוגמאות של תרבות נהיגה:
דרום אפריקה: - מהירות הנסיעה המותרת מחוץ לשטח העירוני- 120 קמ"ש
- נהג הרואה במראה שרכב מתקרב אליו מאחור, יורד לשוליים ומאפשר
לממהר לעקוף אותו
הודו: - הכבישים מאד צרים הנהג שמזהה רכב הנושא בנתיב שלו, יורד לשוליים ומאפשר
לנהג ממול לחזור לנתיבו בבטחה.
- נהג המגיע לצומת מביט ומתחשב בנהגים מסביב ומשתלב בבטחה גם ללא
תמרורים.
סיכום
רק ללמד הנהג הישראלי את המקצוע הנקרא : נהיגה, ניתן להתרשם ממגרשי ההחלקה ולימוד הנהיגה האתגרית באותם מרכזי ההכשרה.
לדעתי יש לקבוע טסט לכל נהג, אחת לחמש שנים. (במסגרת הכשרתי להוראת נהיגה נתקלתי הנוהגים העומדים לקבל רישיון להוראת נהיגה, שאינם יודעים לנהוג)
כותב המאמר נוהג כבר שנים רבות , כ- 3500 ק"מ לחודש
מוסמך להוראת נהיגה אך עוסק בתחום אחר

יעקב אגוזי
יועץ ארגוני, בעל הסמכה להוראת נהיגה,נוהג כ- 3500 ק"מ לחודש
אינו עוסק במקצוע של הוראת הנהיגה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב